Zatrzaśnięci w klasie, czyli escape room w szkole
Treść
20 marca w ramach miesiąca matematyki w naszej szkole zorganizowany został escape room, czyli dosyć popularna za oceanem rozrywka, coś na kształt gry terenowej, podchodów i rozwiązywania zagadek na czas.
Reguły zabawy były dosyć proste. Gracze mieli tylko jedno zadanie – otworzyć skrzynię, aby pomóc uwolnić Ludolfinę. Oczywiście musieli zmieścić się w określonym czasie a otwarcie tajemniczego pudełka wiązało się z przejściem szeregu różnego rodzaju łamigłówek i zadań, gdzie każda kolejna to wskazówka do upragnionego rozwiązania. Wystarczyło znaleźć kod do kłódki.
Do przeprowadzenia zabawy wykorzystano jedną z sal lekcyjnych, różnego rodzaju sprzęty elektroniczne, koperty, telefon z zainstalowaną aplikacją QR, skrzynie z kłódkami na szyfr a nawet lusterko.
Najwięcej pracy wymagało wymyślenie konkretnych zadań, wskazówek i zagadek. Trzeba było je dostosować do możliwości uczniów.
Największym zaskoczeniem było w jak bardzo różny sposób nasi uczniowie myślą i jak niekonwencjonalnie mogą podejść do rozwiązywania zadań. Praktycznie każda klasa, w pewnym momencie zastosowała nowy wariant rozwiązania zagadki czy wykonania zadania, którego w ogóle się nie spodziewano i to właśnie największa wartość tej gry. Liczyła się nieskrępowana kreatywność grupy, która jest w stanie znaleźć nowe rozwiązanie.
W grupie siła! Samemu wyjścia nie znajdziesz, escape room to gra drużynowa, świetny sposób na ćwiczenie współpracy i integracji grupy. Nauka i zabawa. Efektywność nauczania łączyła się z pozytywnymi emocjami. Wszyscy, którzy zatrzasnęli się w sali byli zachwyceni grą i te emocje pomogły im znaleźć drogę wyjścia. Zwyciężyła 5 klasa, a w nagrodę otrzymała pamiątkowy dyplom oraz spersonalizowane kubki – serdecznie gratulujemy!