Przejdź do treści
3
Przejdź do stopki

Bryły platońskie - realizujemy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Poznaję technologiczne triki, osiągam świetne wyniki"

Bryły platońskie - realizujemy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

Treść

   Uczniowie świetlicy Szkoły Podstawowej w Mokrej Wsi wzięli udział w fascynujących zajęciach dotyczących brył platońskich. Podczas tego interaktywnego spotkania, dzieci miały okazję zgłębić tajniki geometrii przestrzennej, wykorzystując innowacyjne narzędzia edukacyjne.

   Głównym narzędziem nauczania była aplikacja Quiver, która umożliwiała uczniom skanowanie kodów QR z ich rysunkami siatek brył platońskich. Uczniowie wcześniej samodzielnie stworzyli kolorowe siatki sześcianu oraz czworościanu, eksplorując jednocześnie różne aspekty tych geometrycznych kształtów.

   Dzięki zastosowaniu technologii QR oraz programu Quiver, uczniowie mieli okazję obserwować, jak ich płaskie, dwuwymiarowe rysunki stają się trójwymiarowymi bryłami, co z pewnością wzbudziło ich zdziwienie i zachwyt. Proces ten pozwolił na lepsze zrozumienie struktury brył platońskich oraz ich właściwości przestrzennych.

   Kolejnym fascynującym etapem zajęć było własnoręczne wycinanie siatek czworościanu przez uczniów. Ten praktyczny element pozwolił dzieciom nie tylko zobaczyć, ale także poczuć trójwymiarowe kształty, co z pewnością wpłynęło na ich lepsze zrozumienie geometrii przestrzennej. Po wycięciu siatek, uczniowie samodzielnie składali czworościany, rozwijając swoje umiejętności manualne i logiczne.

   Zajęcia te nie tylko dostarczyły dzieciom ciekawych doświadczeń edukacyjnych, ale również rozbudziły ich zainteresowanie matematyką i geometrią. Dzięki połączeniu tradycyjnych metod rysunkowych z nowoczesnymi technologiami, lekcje te stały się inspirującym przykładem interdyscyplinarnego podejścia do edukacji.

24541